onsdag 10. november 2010

Et hjørne på kjøkkenet





 Har tatt inn oliventreet og det drysser... What to do?!






 Stine, den er super fin! Tusen takk for at du solgte den til meg :) Den står nå i vinduskarmen ved spisebordet på kjøkkenet.



Tusen tusen takk for alle de gode kommentarer og at dere tar dere tid til å titte inn til meg! Over 500 unike treff på en dag, det kaller jeg mange. Det er jo ikke derfor jeg blogger men det er jo litt stas at andre har interesse av å se hva jeg driver med. Jeg må innrømme at jeg synes mitt forrige innlegg var litt pjuskete. Jeg klarte å hive meg rundt med kameraet tidligere idag. Legger bildene ut nå for i morgen vet jeg at jeg ikke får tid. Jeg beklager at det er lenge siden jeg har vært på besøk, men det har vært mye sykdom i heimen og tiden strekker ikke til. Ser frem til helgen, da håper jeg at jeg skal dykke ned i dypet:) Gleder meg! Og så gøy at det er noen nye fjes her inne!

God natt !!!

:)

Helene


22 kommentarer:

  1. Fina bilder som alltid. Kannan som står på golvet är så vacker..
    Kram Pia

    SvarSlett
  2. Skjønningen! Vakre bilder som alltid :)
    Oliventreet mitt drysser også.. Det er kanskje 15 blader igjen på mitt ;)

    Hvordan har du det? Alt bra med deg?

    Klemmer!

    SvarSlett
  3. Hej hjärtat..:)

    Låt dem inte torka ut, de vill ha mycket vatten. Ställ dem så svalt och ljust du kan.
    Japp, det är mitt recept för olivträdens överlevnad. Mina står i fönster där jag inte har några element under, och jag vattnar ca. var tredje dag.
    Och det har funkat hittills.

    Lycka till, i din vackra, vackra värld..:))
    Det är så mysigt och rofyllt att komma hit.

    Stor klem till dig...

    SvarSlett
  4. Hei snupp:)

    Huff.. er dere ikke friske enda? Da går det i allefall mot lysere tider, for nå må det jo være nok.
    Oliventrærne mine drysser de også men jeg fortsetter vanning og støvsuging og later ellers som jeg ikke ser det.

    Góbedringsklem...

    SvarSlett
  5. Du kan ta en titt på bladene om de har sånne små, brune "vorter". Dette er en type lus som suger ut saften av bladene.
    Er ikke sikker på hvordan en skal bli kvitt de, for lusekverk ser ikke til å ta det.
    Ellers så er alle grønne planter avhengig av en viss balanse mellom varme og dagslys. Dess mer varme, jo mer lys krever de.
    Lav temp vinterstid er bra.
    :)

    SvarSlett
  6. Hei hei, en kjapp en herfra idag.
    Nye seng e på plass og mannen ligger og snorker allerede :-))

    Vann oliventreet ditt med ca 3-4 dl vann ca 2 ganger i uken. Kommer litt ann på hvor mye dere fyrer og hvor tørt det er inne. Det skal ha mye vann men IKKE stå i vann (hvertfall ikke over lengre tid). Mind you, det ene mitt stod ute i sommer - og det holdt på å drukne..ha ha ha....men det fikk mange nye blad og lever i beste velgående, dog med en antydning mose oppå den leirete jorden...ho ho ho...Det viktigste er dog: Spray bladene med vann - helst HVER dag!! (Du vet, jeg kommer å sjekker!!!) Det gjør susen. Det store på kjøkkenet mitt har fått seg noen laaaaange grener med nye blad :-)
    Jeg tar tak i mitt store og rister det godt før hver vanning. Da detter alle de gamle bladene av, så slipper du forhåpentligvis løse blad på gulvet hver dag :-)

    I'm off to bed ....zzzzzzzzzzzzzzz

    klem W

    SvarSlett
  7. Härligt att få kika in hos dig innan det är dags att gå och sova. Då kommer jag att drömma om fina saker vet du *ler*
    Godnatt och sov gott!
    Kram från Mia

    SvarSlett
  8. Snublet inn på din flotte blogg nå i kveld og satt lenge og kikket på oppussingsbildene - gud som jeg kjenner meg igjen! Vi holder på med et hus fra rundt 1690 - men dessverre er det mye dårligere enn deres så ikke så veldig mye har kunnet bevares.
    Dette var en klar inspirasjon til å kjmepe på videre for å komme i mål en eller annen gang i fremtiden - ting tar tid :-)

    Ha en ellers deilig uke og nå ligger du i min leseliste. Stikker nok innom titt og ofte nå som jeg har funnet hit!

    Klem Tone

    SvarSlett
  9. Så fint hjørnet ditt har blitt!!! Mitt oliventre døde da jeg tok det inn, men her er det mange gode tips ser jeg, dog litt ulike... Håper det funker:)

    SvarSlett
  10. Åhhh så fina bilder!!!!
    Vilket fint olivträd!!!!
    Ha en fin dag!
    Kram kathrine

    SvarSlett
  11. Koselig bilde..den siffonen var nydelig rett og slett..
    Håper det er på bedringens vei..
    ha en fin dag
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  12. Fine bilder, takk for inspirasjon igjen, nå skal jeg kjøpe et Oliven tre og sette i gangen(det eneste stedet det vil stå i fred pga en pellete 1 åring:)..Håper dere er snart friske igjen!

    Ha en fin dag videre!

    Klem fra Brit Olaug

    SvarSlett
  13. heisan

    så fint det er i hjørnet ditt... ja mitt drysser også litt.. så du hadde fått tips at de trengte masse vann.. nå skla jeg vanne mitt..

    klememr 0)

    SvarSlett
  14. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  15. Heihei! :

    Må bare si: WOW så fint du har det! :) Jeg har helt gitt opp tanken på en levende plante i hus! ALT dør! :/ vel vel. Må vel bare innse at det ikke er noe for meg :) Men fint er det!

    Hilsen Maren!

    SvarSlett
  16. I like, i like... nytt hjørne♥
    Jeg ønsker meg et oliventre - selges det ennå, mon tro?

    SvarSlett
  17. Så fina bilder! Olivträdet vill stå där det inte är så varmt och så vill det ha en hel del vatten, det fungerar för mina träd iallafall.

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvarSlett
  18. Flotte bilder!! Er ikke så god på oliventrær, men der er det andre som er! :-) Ha en super kveld, jeg skal kose meg med kakao og krem, som mannen har laget! Klem

    SvarSlett
  19. Så fin blogg du har :) Ang oliventreet ditt, så trur eg at det er normalt at det drysser litt no rundt desse tider? Mitt har eg hatt ståande inne heile tida, også det drysser meir enn før, akkurat no. Eg satser på at det kun går litt i dvale for vinteren, og at det tar seg opp igjen mot våren :)
    La meg til som følger :)

    Ha ein deilig kveld, og god betring til alle dine :)

    Godklem :)

    SvarSlett
  20. Oliventreet liker det litt kjølig og trenger masse lys.
    Lykke til :-)

    SvarSlett
  21. Ja oliventrær drysser om vinteren. Vårt tre var nesten ikkje blader igjen på sist vinter. Men så kom våren og det ble enda finere enn før.
    Men nå ser jeg det er på ann igjen. Frem med støvsugeren og vent på våren.

    SvarSlett
  22. Det kan blive helt nøgent, men smid det endelig ikke ud, der kommer blade på igen. Fin blog du har

    SvarSlett